Catalina (5º EI)
Santi (4 anos)
"BRAINSTORMING SOBRE O CORPO: “ESTE SON EU”(Familia de Santiago
Fuentes Martínez)
QUE SABEMOS?
-Coñecemosalgúns dos ósosmáis
importantes do corpo e para qué serven.
-Coñecemos o nomedalgúns órganos
do corpo e parte do seufuncionamento: por exemplo, o corazón está no peito e
latexa.
-Sabemos que polo embigo nos
alimentábamos na barriga de mamá antes de nacer.
-Coñecemos as partes do ollo e
que se non vemos ben temos que levar gafas.
-Sabemos o número de vértebras
que teñen os nenos.
-Sabemos que os dentes caen ao
medrar para dar paso aoutros “de
maiores”.
-Sabemos que os nenosteñen
“coliña” pero as nenas non, polo que hai diferencias entre o corpo masculino e
feminino. E que esa zona é algo íntimo que non hai que ensinar a calquera.
-Sabemos que temos diferencias
físicas: alto, loiro…pero todos merecemos o mesmo respecto.
-Sabemos que as vacinasprotéxennos
de estar maliñosaínda que doapoñelas.
-Sabemos que cando temos fiebre é
porque empezamos a estar maliños e que osxarabes/outras medicinas serven para
poñersesans.
-Sabemos que haicompañeiros que
non poden comer tódolos alimentos ou que teñen algún problema de saúde porque
son especiais e por isohai que coidalos e axudalos, porque todos nalgún momento
podemos estar nesa situación.
-Sabemos que se o corpo falla
estamos en perigo etemos que chamar a emerxencias e o número.
-Sabemos que manter a hixiene é
importante (lavado de dentes, hixiene de mans, tapar a boca cando tusimos, etc)
e que certascousas se poden pegar/contaxiar (piollos, virus).
-Sabemos que se nos caemos do
golpe a zona incha e que se nos ferimos/cortamos saesangue, que é vermella.
-Sabemos dalgúnsdoutores que
vixían o nosocorpo para que estea san ou para curalo cando estamos maliños como
o pediatra, o oculista, o dentista…
-Identificamos, dentro do xogo
simbólico, algúns dos instrumentos que empregan os doutores para recoñecer o
nosocorpo: termómetro, estetoscopio, otoscopio, depresor…
-Sabemos que cosraios X podemos
ver o interior do corpo para ver se está ben ou se por exemplotemos un ósodanadodespoisdunha
caída.
-Sabemos que o cabelo medra e as
unllastamén, que os nenos medramos e gañamos peso (máis se comemos máis) e que
nos convertiremos en adultos como os nosospaisco paso do tempo.
-Sabemos que o coronavirus entra
polanosa boca e chegaóspulmóns polo que tusimos e non podemos respirar e que
por isotemos que quedarnos na casa, para que non acontezaiso e esteamossans
para poder voltar canto antes á escola. Por iso é que estamos na casa e que se
os paissaenteñen que desinfectarse óchegar. Coñecemosalgúns elementos
protectores de uso agoracotián como as luvasou as mascarillas e sabemos
empregar o xel desinfectante.
-Coñecemos as emocións (¡bendito
Monstro de Cores!) e que é normal telas e pasar dunhas a outras.
¿QUE QUEREMOS SABER?
-Coñecermáis do resto do corpo:
algún músculos,ósos, algúns órganos máis.
-Coñecer o funcionamentodalgúns
procesos diarios fisiolóxicos: ¿Que pasa co que comemos? ¿Por
queouriñamosoufacemosdeposicións? ¿Como respiramos?
-Saber algo máis das diferencias
entre nenos e nenas, e deles cos adultos.
-Profundizar nos sentidos e o que
nos producen.
-Profundizar un poucomáisnas
situación de emerxenciasen alarmar (se un se desvanece por exemplo, se se
atraganta… ) e como actuar pedindoaxuda (ata os 5 anossuponse que son un poucopequenos
para entender algo da RCP pero poden aprender a posición de seguridade, a
fomentar a tose nos atragantamentos, etc).
-Como
moitosdelestiveronfaipoucoirmánsou vanos ter, teñencuriosidade polo proceso de
embarazo: ¿Por que o bebé sae da barriga e como? ¿canto falta para que saia?
¿Comochegou ahí? ¿Que fai ahí dentro?
-No aspecto máis da mente/alma,
xacomezan a facer referencia a morrer, “non quero que morras”, etc. Poderíamos,
adaptado áidade, falardiso, que habitualmente só pasa cando un é moi, moivelliño.
-Otra cousa relacionada coa mente
é o tema dos soños. Xateñenpesadelos e cústalles entender que iso non é real."
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Grazas por participar neste blog