que sabedes? que queredes saber?

Aquí estan os vosos traballos!

Alba (5º EI)



Martín (5º EI)


Ian (5º EI)



Emma (5º EI)



Lois (5º EI)



Catalina (5º EI)


Santi (4 anos)


"BRAINSTORMING SOBRE O CORPO: “ESTE SON EU”(Familia de Santiago Fuentes Martínez)

QUE SABEMOS?
-Coñecemosalgúns dos ósosmáis importantes do corpo e para qué serven.
-Coñecemos o nomedalgúns órganos do corpo e parte do seufuncionamento: por exemplo, o corazón está no peito e latexa.
-Sabemos que polo embigo nos alimentábamos na barriga de mamá antes de nacer.
-Coñecemos as partes do ollo e que se non vemos ben temos que levar gafas.
-Sabemos o número de vértebras que teñen os nenos.
-Sabemos que os dentes caen ao medrar para dar paso  aoutros “de maiores”.
-Sabemos que os nenosteñen “coliña” pero as nenas non, polo que hai diferencias entre o corpo masculino e feminino. E que esa zona é algo íntimo que non hai que ensinar a calquera.
-Sabemos que temos diferencias físicas: alto, loiro…pero todos merecemos o mesmo respecto.
-Sabemos que as vacinasprotéxennos de estar maliñosaínda que doapoñelas.
-Sabemos que cando temos fiebre é porque empezamos a estar maliños e que osxarabes/outras medicinas serven para poñersesans.
-Sabemos que haicompañeiros que non poden comer tódolos alimentos ou que teñen algún problema de saúde porque son especiais e por isohai que coidalos e axudalos, porque todos nalgún momento podemos estar nesa situación.
-Sabemos que se o corpo falla estamos en perigo etemos que chamar a emerxencias e o número.
-Sabemos que manter a hixiene é importante (lavado de dentes, hixiene de mans, tapar a boca cando tusimos, etc) e que certascousas se poden pegar/contaxiar (piollos, virus).
-Sabemos que se nos caemos do golpe a zona incha e que se nos ferimos/cortamos saesangue, que é vermella.
-Sabemos dalgúnsdoutores que vixían o nosocorpo para que estea san ou para curalo cando estamos maliños como o pediatra, o oculista, o dentista…
-Identificamos, dentro do xogo simbólico, algúns dos instrumentos que empregan os doutores para recoñecer o nosocorpo: termómetro, estetoscopio, otoscopio, depresor…
-Sabemos que cosraios X podemos ver o interior do corpo para ver se está ben ou se por exemplotemos un ósodanadodespoisdunha caída.
-Sabemos que o cabelo medra e as unllastamén, que os nenos medramos e gañamos peso (máis se comemos máis) e que nos convertiremos en adultos como os nosospaisco paso do tempo.
-Sabemos que o coronavirus entra polanosa boca e chegaóspulmóns polo que tusimos e non podemos respirar e que por isotemos que quedarnos na casa, para que non acontezaiso e esteamossans para poder voltar canto antes á escola. Por iso é que estamos na casa e que se os paissaenteñen que desinfectarse óchegar. Coñecemosalgúns elementos protectores de uso agoracotián como as luvasou as mascarillas e sabemos empregar o xel desinfectante.
-Coñecemos as emocións (¡bendito Monstro de Cores!) e que é normal telas e pasar dunhas a outras.

¿QUE QUEREMOS SABER?
-Coñecermáis do resto do corpo: algún músculos,ósos, algúns órganos máis.
-Coñecer o funcionamentodalgúns procesos diarios fisiolóxicos: ¿Que pasa co que comemos? ¿Por queouriñamosoufacemosdeposicións? ¿Como respiramos?
-Saber algo máis das diferencias entre nenos e nenas, e deles cos adultos.
-Profundizar nos sentidos e o que nos producen.
-Profundizar un poucomáisnas situación de emerxenciasen alarmar (se un se desvanece por exemplo, se se atraganta… ) e como actuar pedindoaxuda (ata os 5 anossuponse que son un poucopequenos para entender algo da RCP pero poden aprender a posición de seguridade, a fomentar a tose nos atragantamentos, etc).
-Como moitosdelestiveronfaipoucoirmánsou vanos ter, teñencuriosidade polo proceso de embarazo: ¿Por que o bebé sae da barriga e como? ¿canto falta para que saia? ¿Comochegou ahí? ¿Que fai ahí dentro?
-No aspecto máis da mente/alma, xacomezan a facer referencia a morrer, “non quero que morras”, etc. Poderíamos, adaptado áidade, falardiso, que habitualmente só pasa cando un é moi, moivelliño.
-Otra cousa relacionada coa mente é o tema dos soños. Xateñenpesadelos e cústalles entender que iso non é real."



Mateo Maceiras  ( Mouchiños)




Martina Otero ( mouchiños)




Xoel Giz ( mouchiños)


Gael ( mouchiños)









Ningún comentario:

Publicar un comentario

Grazas por participar neste blog